Stichting Afrikaad in de Media

De Schakel, Barendrecht Juli 2007

Woensdag 11 juli dreunde het geluid van onder andere 26 echte jembees (afrikaanse trommels) door basischool de Hoeksteen aan de Kruidentuin in Barendrecht.

De kinderen van deze basisschool leerden daar diverse Afrikaanse ritmes op trommelen, begeleid door medewerkers van
Stichting Afrikaad.
De stichting bedankte daarmee de leerlingen voor hun bijdrage aan het project ’een waterput voor Vume’.
Tijdens het feest, ter afsluiting van de zendingsactiviteiten in het schooljaar, overhandigde De Hoeksteen een cheque van 6.831,88 euro aan Stichting Afrikaad. Het geld is bestemd voor de aanleg van waterputten in het dorp Vume, één van de projecten in Ghana waar Stichting Afrikaad bij betrokken is.

Volgens plan namen de leerlingen elke maand wat geld mee voor de zendingsbusjes, om gedurende het schooljaar te proberen één waterput van 3200 euro bij elkaar te sparen. De leerlingen werden echter zo enthousiast, dat ze zelf het initiatief namen om de actie uit te breiden.
Zo bouwden ze een waterput waar geld in gegooid kon worden, en verkochten tijdens een projectavond eten en drinken. Met name de tomeloze inzet tijdens de sponsorloop verhoogde het eindbedrag fors, zodat de kinderen niet één maar wel drie putten bij elkaar spaarden ! De feestelijke afsluiting met Afrikaanse muziek was dan ook wel verdiend.

<<<<< vorige pagina